Portfolio: Fotografia reklamowa / packshoot

Fotografia Reklamowa: oprócz pokazania przedmiotu w jak najlepszy sposób, bardzo ważna jest cała sceneria wokół niego. To dzięki przemyślanej i idealnie dobranej aranżacji fotografii uzyskuje się efekt premium. Kluczem do sukcesu jest dbałość o każdy detal zarówno fotografowanego przedmiotu jak i całej kompozycji.

Tego typu fotografię reklamową najczęściej można znaleźć w czasopismach, spotach i kampaniach reklamowych. Ze względu na złożony proces powstawania gotowego produktu (odpowiednie przygotowanie przedmiotu, dobranie elementów wchodzących w skład aranżacji, zastosowanie zaawansowanych technik retuszu oraz spełnienia finalnej wizji zlecającego) konieczne jest nawiązanie dobrego kontaktu wraz z wykonaniem wstępnych planów / szkiców.

Packshot: jest to rodzaj fotografii produktowej polegający na pokazaniu produktu w taki sposób, aby uwagę odbiory skupić wyłącznie na nim samym. Wykonana najczęściej na jednolitym kolorze tła, np. białym, szarym lub czarnym. Oczywiście ze względu na różnorodność mediów, w których chcemy pozyskać klientów, istnieje możliwość wykonania szparowania, czyli wycięcia przedmiotu z tła (przykład: umieszczenie tego samego przedmiotu na aukcji internetowej, której tło jest białe oraz w katalogu już z innym tłem). Packshoty wykonuję w technice bezcieniowej – na życzenie klienta pozostawiam cienie.

Dużą uwagę zwracam na jak najbardziej idealne odwzorowanie kolorystyczne przedmiotu. Fotografia nie jest wykonywana w namiocie bezcieniowym, który sprawia, że przedmiot wygląda „płasko”. Dla każdej sesji ustawiam indywidualnie oświetlenie, modyfikatory oraz stół bezcieniowy. Każdy przedmiot jest retuszowany – korekcja kolorystyczna i tonalna, naprawa niedoskonałości, szparowanie.